Dag 1, 15 km naar Poolse berghut Szrenica - Reisverslag uit Szklarska Poręba, Polen van John & Karin Bakker - WaarBenJij.nu Dag 1, 15 km naar Poolse berghut Szrenica - Reisverslag uit Szklarska Poręba, Polen van John & Karin Bakker - WaarBenJij.nu

Dag 1, 15 km naar Poolse berghut Szrenica

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John & Karin

20 Juli 2014 | Polen, Szklarska Poręba

Na de lunch te hebben ingeslagen - om 07:00 uur in de market naast het hotel - hebben we ontbeten en zijn we om half negen vertrokken. Het eerste deel was een verhard pad langs de Elbe, hier de Labe genoemd. Toen werd het serieus en zijn we gaan klimmen en moesten de stokken er aan te pas komen - dit was waar we voor zijn gekomen! Boven aan de bergtop konden we de oorsprong van de Elbe bekijken en zijn we zoals het hoort verkeerd gelopen. Met hulp van Google maps waarin ik de locatie van de berghut had opgeslagen en een aardige Poolse familie zijn we op het juiste pad beland. De 15 km zijn er 18 geworden en we zijn van 709 naar 1410 meter hoogte gelopen waarbij we 4 liter water hebben gedronken. De berghut waar we nu zijn is met recht 'eenvoudig' te noemen. En we kregen eten van 'chef Mike'...voor kenners de term voor de magnetron. Kijk nog even naar de foto's van onze slaapkamer, badkamer en zitkamer!