Dag 4 - rondwandeling Mechelen - Reisverslag uit Mechelen, Nederland van John & Karin Bakker - WaarBenJij.nu Dag 4 - rondwandeling Mechelen - Reisverslag uit Mechelen, Nederland van John & Karin Bakker - WaarBenJij.nu

Dag 4 - rondwandeling Mechelen

Door: John & Karin

Blijf op de hoogte en volg John & Karin

27 Juni 2023 | Nederland, Mechelen

De geplande 18 km wandelen hebben we ingeruild voor 58 km fietsen. Karin kwam op het idee om e-bikes te huren en een rustdag voor mijn voeten in te lassen. Zeven dagen non-stop wandelen is eigenlijk ook wel veel, vooral met de hoge temperaturen van de eerste dagen. In het Reuzengebergte hadden we ook drie dagen hiken, één dag rust en weer drie dagen hiken. We zijn dus om onze derde summit, de Eyserberg (197 m) heen gefietst. Geen straf want de omgeving is prachtig. Eerst in Gulpen wat inkopen gedaan en een stukje rijstevlaai gegeten.

Toen we verderop onderweg een uitspanning zochten om even een broodje te eten, bleek er helaas alleen nog maar meer vlaai (en koffie of thee) beschikbaar te zijn.

Daarna volgden Wijre, Schin op Geul, Walem, Klimmen, Termaar, Craybeek, Voerendaal, Ubachsberg, Mingerborg, Trintelen, Simpelveld, Wahlwiller, Partij en nog even terug naar Gulpen voor een lekker biertje met iets hartigs erbij op het terras.

Onderweg zagen we een aantal pomphuizen, kastelen, stations en andere bijzondere objecten. Morgen gaan we echt weer wandelen.