Dag 2 Kerkrade-Vijlen - Reisverslag uit Vijlen, Nederland van John & Karin Bakker - WaarBenJij.nu Dag 2 Kerkrade-Vijlen - Reisverslag uit Vijlen, Nederland van John & Karin Bakker - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Dag 2 Kerkrade-Vijlen

Door: John & Karin

Blijf op de hoogte en volg John & Karin

25 Juni 2023 | Nederland, Vijlen

Vanmorgen om 06:00 uur op, rugzakken klaar en koffers weer gevuld en om 07:00 uur ontbeten. De koffers laten we achter bij de receptie - die worden later naar ons volgende punt in Vijlen gebracht. De auto is opgeladen en die zetten we iets verder op een grotere parkeerplaats. Het is warm dus we starten om 08:00 met wandelen, houden meer pauze dan gisteren en drinken veeeeel water. Onderweg vraag ik nog even bij een middeleeuws landhuis of we water mogen vullen. We lopen een deel in Duitsland en rusten twee keer onder een windmolen in het open veld. Het voordeel van zo’n ding is dat er altijd wel ergens schaduw is. Verder maken ze allerlei vreemde geluiden van binnen, beetje spooky. Vandaag niet zo veel bos en met 32 graden is het afzien. Temeer omdat ik blaren heb op beide kleine tenen en blaren in wording op mijn grote tenen. Lekker verhaal weer he, geen zorgen ik plaats geen foto. Net als gisteren zien we resten van de Westwalle, de 630 km verdedigingslinie die in opdracht van Hitler is aangelegd.

Uiteindelijk hebben we er 22 km van gemaakt door diverse uitstapjes van de route.

We waren net in het hotel, Karin stond 30 seconden onder de douche toen het brandalarm afging. Ik dacht eerst dat het een met het ander te maken had maar dat bleek niet het geval. Karin stond al in de gang met een handdoek om en ik ging vlug naar beneden en rook de brandlucht al. De deur naar de keuken was open, de keuken stond blauw en de kok riep dat alles onder controle was, daarna ging het alarm weer uit.

Heerlijk gegeten op het terras van het hotel met een flink glas bier en een heerlijk glas witte wijn van het plaatselijke wijnhuis erbij. Nu bijkomen.