Dag 3 Vijlen - Mechelen - Reisverslag uit Mechelen, Nederland van John & Karin Bakker - WaarBenJij.nu Dag 3 Vijlen - Mechelen - Reisverslag uit Mechelen, Nederland van John & Karin Bakker - WaarBenJij.nu

Dag 3 Vijlen - Mechelen

Door: John & Karin

Blijf op de hoogte en volg John & Karin

26 Juni 2023 | Nederland, Mechelen

Dag drie - op het menu staan 22 km van Vijlen naar Mechelen.

Via enkele karakteristieke gehuchten wandelen we Holset binnen met eeuwenoude boerderijen en de natuurstenen Lambertuskerk (zie foto). Dan begint de beklimming naar het hoogste punt van Nederland brengt, de Vaalserberg (322 m).

Heel fijn dat het vandaag 10 graden minder warm is; door de hitte hebben we vanacht ca drie uur geslapen. Is het decadent om te zeggen dat we onze airco missen? Omdat we vandaag veelal door het bos lopen hebben we een lange broek aan. Dat helpt tegen brandnetels, distels en teken. Veel paadjes, holle wegen en later de gevreesde kiezels waardoor we voor het eerst de stokken erbij pakken. Wandelstokken helpen met het evenwicht en zorgen dat je benen en voeten mider belast worden bij het afdalen. Uberhaupt om te kunnen wandelen moest ik (John) een noodgreep toepassen en alle blaren openmaken en aftapen. Het drielandenpunt zijn we snel voorbijgelopen, dit stond niet meer op de bucketlist. Eens was het zelfs een vierlandenpunt met het ministaatje Moresnet, dat nu opgenomen is in België. We hebben bij dit toeristische punt wel een lekker ijsje gescoord.

Onderweg komen we regelmatig draaihekjes tegen die waarschijnlijk afgemeten zijn op de gemiddelde mens. Laten we zeggen dat het door mijn grote rugzak kwam dat ik er soms wat moeite mee had.

Het is overigens vandaag 41 jaar geleden dat ik verkering aan Karin vroeg. Ze was een beetje huiverig en had wel twee stellige voorwaarden: niet de hele tijd klef hand-in-hand lopen en voorlopig geen zoenen. Sindsdien zijn we al jaren een team en ook vandaag heeft ze mij er weer doorheen gesleept!.