360 km in zes uur - Reisverslag uit Špindlerův Mlýn, Tsjechische Republiek van John & Karin Bakker - WaarBenJij.nu 360 km in zes uur - Reisverslag uit Špindlerův Mlýn, Tsjechische Republiek van John & Karin Bakker - WaarBenJij.nu

360 km in zes uur

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John & Karin

19 Juli 2014 | Tsjechische Republiek, Špindlerův Mlýn

Met pauze en omrijden door een busongeluk in Dresden en een ervaring met de Tsjechische politie zijn we aangekomen in Spindleruv Mlyn. Na 5 km gingen we van de snelweg en toen was het binnenwegen rijden in Tsjechië. Op zoek naar Tsjechische kronen zette ik de auto in een verlaten dorp met twee banden op de stoep voor de pinautomaat. Nadat ik de pincode had ingetikt stond de politie naast de auto en terwijl ik het geld uit de automaat haalde probeerde Karin nog een charmeoffensief, maar dat mocht niet baten. Twee broekies van agenten maakten in gebrekkig Duits duidelijk dat dit echt niet kon en 200 kronen ging kosten. Ik zei prima maar ik wil wel graag een ticket als betaalbewijs. Toen werd het erg ingewikkeld, leek het alsof ze voor het eerst een bekeuring uitschreven. Rijbewijs, autopapieren, paspoort alles bekijken en nadenken en het EHBO boekje voor politie - hoe ga ik met buitenlanders om- kwam uit het dashbordkastje. Vele papieren ingevuld en nadat zij een half uur met zwaailichten met 33 graden in de auto zaten te zweten waren wij een ervaring rijker voor de prijs van 200 kronen omgerekend € 8,-!! Foto's komen nog, wel alvast wat plaatjes van onze lokatie nu. Morgen gaan we starten met de eerste 15 km.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John & Karin

Actief sinds 14 Juni 2023
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 6966

Voorgaande reizen:

23 Juni 2023 - 30 Juni 2023

Dutch Mountain Trail

18 Juli 2014 - 28 Juli 2014

Tsjechie 2014

Landen bezocht: